به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد چابهار محمداکبر چاکرزهی با اشاره مأموریت سازمان جهانی استانداردسازی یا ایزو، افزود: این سازمان مأموریت ایجاد، توسعه و بهروزآوری استانداردهای بینالمللی را دارد که سازمان منطقه آزاد چابهار با الگوبرداری و تعاملی که در رابطه شرکتهای برتر دارد با بهینه کاوی با آنها انجام می دهد و یکسری استاندارد را در زمینههای مختلف فنی و سیستمی صادر میکند.
چاکرزهی اضافه کرد: استاندارد ایزو 9001 که امروز سازمان منطقه آزاد چابهار با همت بالا موفق به دریافت آن شد، یک استاندارد سیستمی میباشد که بر اساس یک استاندارد بینالمللی، ایزو9001 ویرایش سال 2015 طرحریزی و درحال اجراست.
چاکرزهی گفت: این استاندارد منطقی دارد بهنام PDCA ، یعنی برای انجام هر فرآیند چهار مرحله را قائل میشود که در مرحله اول طرحریزی آن به شکل درست اجرا و آنچه اجرا شده را پایش و کنترل و براساس آنها نتایج بدست میآید.
وی ادامه داد: اگر این مراحل مثبت باشد، بهبود بدهند و اگر در کار انحراف و عدم انطباقی وجود داشت در گام آخر اقدامات اصلاحی و ریشه ای برای رفع کاستیها و عدم انطباقها داشته باشیم.
ایشان بیان کرد: یک روال دیگری که در سازمان منطقه آزاد چابهار اتفاق افتاد مورد ممیزی، یک شرکت شخص ثالث که بحث ثبت و صدور گواهینامهها را در سطح بینالمللی انجام میدهد، انجام شد.
وی خاطرنشان ساخت: دستاوردها و نقاط مثبتی را که در طی بررسی انجام گرفته نشان از تعهد مدیریت ارشد نسبت به این سیستم مناسب و موثر بوده است.
وی افزود: پشتیبانی و همکاری کلیه همکاران سازمان در اجرای آن مناسب بوده و در نهایت همه این موارد دست به دست هم دادند تا این سازمان توانست این موفقیت را کسب نماید.
چاکرزهی بیان کرد: مهم اینکه این موفقیت یک گام اولیه است و سازمان شما ورود به مقوله سیستمهای مدیریتی و انطباق جهانی در این خصوص و تداوم یک موفقیت کار سختری است و تمام ارکان سازمان تلاش خود را به کار گیرد و خو را ارتقاء بخشد.